JAK ZMIENIĆ MARKĘ

Zmiana jest jedyną stałą na tym świecie. A jeśli myślisz o rebrandingu swojej firmy, jesteś na dobrej drodze. To znak, że Twoja firma jest teraz czymś więcej niż tym, od czego się zaczęła. Możesz wzmocnić swoją obecność na rynku, podkreślić wyjątkowość i dodać świeżości.

Jak twierdzi Wikipedia, „rebranding to aktywna strategia marketingowa, która obejmuje zestaw środków służących do zmiany elementów marki: nazwy firmy, logo, hasła, tożsamości korporacyjnej… w celu stworzenia nowej, zróżnicowanej tożsamości w umysły konsumentów, inwestorów, konkurentów i innych zainteresowanych stron. ”… Rebranding zawsze ma na celu zmianę konceptualnej ideologii marki. Restyling i repozycjonowanie to integralne elementy procesu rebrandingu.

JAK ZMIENIĆ MARKĘ

Dlaczego warto zmienić markę firmy? Najczęstsze przyczyny to:

1. Bądź na czasie. To najpopularniejszy powód do rebrandingu. Żyjemy w szybko zmieniającym się świecie. Jednocześnie zmieniają się oczekiwania konsumentów. Pozycjonowanie i projekt muszą zostać zmienione, aby nadążyć za najnowszymi trendami.

2. Przemieszczenie grupy docelowej. Jeśli planujesz rozszerzyć swoją działalność, prawdopodobnie zwiększy się również baza klientów. Lub chcesz przenieść uwagę na inne grupy demograficzne. Załóżmy, że Twoja firma zaczęła się od dostawy sushi, ale z biegiem czasu moda na kuchnię japońską przeminęła i planujesz przestawić się na dostarczanie zdrowej żywności, na którą jest dziś duże zapotrzebowanie.

3. Zmiany produktu lub usługi. Dzieje się tak często w przypadku firm, które zaczynają od jednego produktu i tworzą wokół niego tożsamość korporacyjną. Jednak wraz z rozwojem firmy rośnie linia produktów i te zmiany muszą zostać odzwierciedlone.

4. Fuzja lub przejęcie. Te procedury prawne prowadzą do całkowitej transformacji marki, w tym nowej nazwy, logo , identyfikacji wizualnej i pozycjonowania.

5. Wyróżnij się na tle konkurencji. Gdy wiele firm oferuje te same usługi, może to stać się poważnym ograniczeniem dla rozwoju biznesu. Rebranding może pomóc wyrazić wyjątkowość Twojej oferty i uzyskać przewagę nad konkurencją.

Aby skutecznie zmienić markę, musisz przejść kilka ważnych kroków.

1. Sformułuj misję i wartości swojej marki. Jeśli nie byłeś w stanie tego zrobić na wczesnym etapie swojej działalności, rebranding to świetna okazja, aby to zrobić.

2. Nie ma potrzeby radykalnego odrzucania wszystkich starych elementów. Wiele z nich może działać całkiem nieźle – na przykład nazwa firmy, którą konsumenci już dobrze pamiętają.

3. Zbadaj rynek. Jednym z najlepszych sposobów, aby upewnić się, że jesteś na dobrej drodze podczas procesu rebrandingu, jest analiza trendów rynkowych. Zobacz, co przyciąga konsumentów w Twoim segmencie, przestudiuj trendy w designie i sformatuj go tak, aby był modny, ale jednocześnie inny od konkurencji.

4. Stwórz przewodnik dotyczący tożsamości korporacyjnej. Pomoże w spójnej pracy ze wszystkimi kanałami komunikacji, takimi jak sieci społecznościowe, strona internetowa, etykiety, opakowania, broszury, katalogi itp. Podejście do rebrandingu musi być holistyczne. Uzyskaj profesjonalną pomoc. Powinna to być doświadczona agencja projektowa.

Menu